maandag 25 juni 2018

Ontwerpwedstrijd voor fietsveiligheid op Haarsekaden

De motie van D66 om een ontwerpwedstrijd uit te schrijven voor verbetering van de fietsveiligheid op de Haarsekaden is in de raadsvergdadering van 21 juni unaniem aangenomen.

Aanleiding voor deze motie was de toename van het aantal ongelukken met fietsers in Gorinchem, waaronder op de Kleine en Grote Haarsekade. Aangezien deze locatie nog niet is aangepakt, kwam D66 met het idee om een ontwerpwedstrijd te organiseren. “Laat fietsers, omwonenden en scholieren meedenken om de veiligheid en doorstroming te verbeteren“, aldus onze fractievoorzitter Ilhan Tekir.

Naast fietsveiligheid heeft onze fractie ook aandacht gevraagd voor het onderwijsachterstandenbeleid, huisvesting van de Internationale Schakelklas, de voortgang rondom hbo Liberal Arts & Science en de uitvoering van het vestingplan. Lees hier onze volledige bijdrage, inclusief de toezeggingen die we op verschillende punten hebben ontvangen van het college van burgemeester en wethouders.