maandag 30 april 2018

D66 met twee zetels in de Gorcumse raad

D66 Gorinchem is weer met twee zetels in de Gorcumse raad vertegenwoordigd! Op 29 maart heeft burgemeester Melissant onze raadsleden Ilhan Tekir en Ingrid Zwaan geïnstalleerd.

Vanaf dit weekend beginnen de verkennende gesprekken voor een coalitie onder leiding van de twee lokale winnaars: Stadsbelang en Democraten Gorinchem. Ook D66 Gorinchem is gesprekspartner. Goed onderwijs, goed bestuur en goede bereikbaarheid zijn daarin onze speerpunten.

In de eerste fractievergadering is het advies van de wethoudersadviescommissie (WAC)besproken. De WAC bestond uit Marlyn Neeleman-Malawau (voorzitter afd. Krimpen a/d IJssel), Miranda den Tuinder (fractievoorzitter D66 Cromstrijen) en Eric Logister (wethouder D66 ‘s-Hertogenbosch). De WAC heeft twee kandidaten gesproken en over beide een positief advies aan de fractie aangeleverd. De fractie heeft ervoor gekozen om Ilhan Tekir als kandidaat wethouder aan te merken als D66 Gorinchem eventueel kan deelnemen in een coalitie en nieuw Gorcums college van burgemeester en wethouders. Eelco van Dam wordt in die situatie geïnstalleerd als raadslid.